Kerepek

21, minat baja hitam, ultroman taro dan awek sexy.

25 May 2009

hubungan

Sejak akhir-akhir ini. Kawan-kawan aku asyik tanya kat aku. Memang susah jugak ah mau jawap soalan depa.

Macam ni soalan dia.

"Wei. Aku nak tanya ni! awat hang tak dak awek(teman wanita)? Takkan takda satu kot. Duit berlambak. Takpon hang gay"

Cis. sial sungguh soalan macam tu. Aku memang dah muak dengar. Tapi nak buat macam mana. Untuk pengetahuan kamu, aku masih single.

Terpaksa la aku jawap dengan alasan-alasan yang kukuh tak seberapa kat depa. haha.

Antaranya :

1. Aku tak minat perempuan Melayu.
Seriously aku cakap. Aku kurang minat terhadap perempuan melayu(bukan semua ok!). Lagi-lagi kalau perempuan tu pakai tudung.

Fizikal. Nak cari yang muka dan badan yang cantik memang agak susah dan "rare". Mungkin disebabkan mereka ini diberi makan nasi dan makanan berlemak. Badan mereka lebih berisi dari aku. haha. Kau pegi saja mana-mana. Duduk kat food court ke, shopping complex ke, amik masa tengok kiri kanan. betoi tak?

Fashion mereka kini agak pelik dengan tudung "whatever". Ala tudung yang buat muka mereka kelihatan bulat tu. Memang aku tak suka ar. Tak lawa lansung. Aku dengan P.I.C(cha) siap "ban" perempuan yang pakai cam tu. Aku suka kalau mereka pakai tudung biasa. Kalau dah pakai tudung pakai pulak baju singkat dengan lengan pendek. Nampak sangat mentaliti perempuan macam ni "noob".

Pemikiran perempuan melayu biasanya tidak sesuai dengan aku. Mungkin sebab aku agak liberal. Agak kolot. Aku tak suka sangat.

Adab. Aku boleh katakan meraka ni agak kasar dari segi bahasa dan etika. Mungkin kamu semua tak perasan. Alangkah bagus kalau mereka semua seperti gadis-gadis geisha jepun ataupon macam gadis-gadis melayu dahulu kala. Tutur kata lembut, hormat, cara ketawa tidak terlalu "over" sambil menutup mulut. Oh sweet.

Contoh :

Tengok dari 0:00 hingga 1:15. Agak manis cara dia bercakap. Lovely. Itu yang aku maksudkan. Cuba bandingkan cara Kim Jeung Eun cakap dengan Dj radio Hot.fm tu. Lain gila sangat. Bila la aku nak jumpa awek melayu macam tu.

Tapi kategori perempuan free-hair melayu pulak lain. Mereka nih... ahh aku tak da masa nak cerita. entry lain ok. khas untuk perempuan.


2. Perempuan sekarang terlalu materialistik. betul tak?

Mereka ni nak teman lelaki yang ada duit dan kereta. Kejap-kejap ajak pergi "shopping", memang tak ah.


3. Perbelanjaan aku makin meningkat.
Dari bill talifon ke tiket wayang. Mestila, kalau pi date takkan nak beli tiket satu tuk diri sendiri. Memang laki tak guna la kalau buat macam tu. Mesti la nak kena beli 2. Sebelum masuk panggung. Mesti kena beli popcorn pa benda. Status kena jaga, agar tak dilabel kedekut. Padahal duit tengah takdak. Lepas habis wayang, mesti lapaq. betul tak? Katakan pergi makan dekat Restoran Selera Utara. Mesti nak kena bayar tuk dia jugak. hrmm.. Lepas tu hantar dia balik rumah. Rindu pulak. call punya call. Sms tak berenti. hujung bulan tengok bill lebih 300. Habis kat situ gak duit. Bab ni aku serah kat Anip. sebab dia berpengalaman luas.

Macam mana aku nak pakai Iphone baru yang akan keluar "summer" ni kalau duit duk habis kat awek je.


4. Aku mahu cari duit dulu.
Kerja dan kumpul duit tuk kahwin. Hangpa tau tak nak kahwin anak dara orang bukan main mahal. Puluh ribu gak la.


5. Kalau ada awek. Kawan-kawan lain memang tak ingat dah.

Aku malas nak ulas panjang-panjang bab ni. Hampir semua kawan aku yang ada awek satu kampus ke, satu tempat kerja ke, asyik melekat macam dah laki bini. Padahal baru couple seminggu. Ada sorang kawan aku tu. Aku datang-datang lah lawat rumah dia dekat Dengkil. Dia pi lari ngan awek dia dekat Nilai. Bukan main jauh. Tapi tak mengapa. Bakal bini punya pasal.




Itu pasal aku tak ada awek buat masa. Nanti hanpa kata lupa kawan la itu ini la. Mungkin aku terlalu memilih dan mementingkan "perfectionist" dalam sesuatu hubungan.

Kalau awek boleh customize macam apa yang aku nak, memang "heaven" dunia nih.

rambut - 1, 2
muka - yuri atau tiffany atau kim so eun
badan - Miranda Kerr

awesome

4 comments:

Anep said...

dear kerepek,
anda bolehlah membaca hasil analisis saya terhadap permasalahan anda di http://peristiwasemalam.blogspot.com/2009/05/riwayat-hidup-seorang-kerepek.html

Gak® said...

dear kerepek...

saya ada sorang awek cun...
tp kalo muka dia criuz..
len macam sket muka dia..
saya rasa sesuai ngn encik kerepek...

nak??? pm me..

Anep said...

Saya cadangkan en kerepek membuat pembedahan tukar jantina dan memakai tudung.saya percaya encik kerepek akan lebih mudah mencari pasangan hidup selepas itu.

mr don said...

en kerepek...
analisa anda sgt bagus...

lagi2 mengenai en anip yg berpengalaman hidup dlm ketiadaan duit setelah awek menyedut semua duit beliau...

pedulikan apa org nk kata...

yg penting anda happy